3PAR je naše odpověď na všechno - Enters

3PAR je naše odpověď na všechno

“Preferujeme jednoduché věci. Ať už si pod jednoduchostí představíte dokonalou funkčnost, maximální kompatibilitu nebo srozumitelnou řadu produktů. V zásadě je to tak, že když po nás někdo chce úložiště, skoro vždy odpovíme pomocí čtyř písmen – 3PAR. To je technologie, kterou my máme a která je od nejmenšího po největšího zákazníka a všechno tím léčíme. V praxi to znamená, že ať už řeknete, že hledáte aplikaci typu SAP, máte nějaký požadavek pro Oracle nebo třeba potřebujete řešení e-mailů – vždy vám odpovíme 3PAR.” říká na úvod našeho rozhovoru Storage Category Manager HPE pro Českou republiku Pavel Strašlipka.

Není jednoduchost spíš na škodu?

Nejspíš ne, protože prodáváme nejvíc úložišť v České republice. A když se bavím s partnery, oceňují srozumitelnost. Vědí, že když dostanou naše řešení, bude slučitelné s předchozími i budoucími modely, stejně jako s jakýmkoli hardwarem. 3PAR je technologie, která je protkaná všemi řadami našeho portfolia, včetně hardwaru, který pod to nabízíme. Je jednom, jestli začínáte u řady 8200, to je nejmenší systém, nebo chcete ten nejdokonalejší a největší all-flashový systém 20850.

To, co je pro HPE unikátní – a já v tom cítím obrovskou výhodu nejen pro nás – ale především pro zákazníka, je, že všechny systémy mají stejné vlastnosti. Čili, pokud jsem nejmenší zákazník, dostanu komfort jako ten největší. Také budu mít všechno “prointegrované”, také v tom budu mít docela moderním a sexy zálohovací systém – to vše máme stejně dobré v té nejmenší i v té nejvyšší řadě, protože ten kód, odbornou terminologií ten firmware – je stejný. A liší se jen tím, kolik a jaké jsou mé požadavky z hlediska výkonnosti a dostupnosti systému. Jestli jste menší, dejme tomu SMB zákazník, nebo korporace.

Kterých typů úložišť prodáte nejvíc?

U nás majorita v oblasti prodeje je řada systémů 8000. Ale i řadu 20 000 v České republice sem tam prodáme. Když si nasadíme reálné brýle, u nás 95 % požadavků dokážeme pokrýt řadou 8000 nebo 9450 – což je jakýsi meziprodukt mezi malým a velkým řešením. Ten důvod je jednoduchý, protože to našim zákazníkům tady lokálně stačí.

I velkým korporacím?

Ano i těm, protože i ti největší hráči na českém trhu stále nejsou počtem svých nároků tak obrovské. Když přepluju oceán a jsem v Americe, tak vidím, že ty firmy tam mají úplně jiný rozměr. Jsou to obrovské korporace. Ale pozor, my máme rozptyl našeho portfolia takový, že dokážeme dát do storage osm, ale také devětsetšedesát disků. Stejně jako se liší počet řadičů. Kód je univerzální a liší se dostupností a výkonností celého systému. Samozřejmě, vyšší dostupnost mám, pokud tam mám osm řadičů, které jsou vzájemně „zclustrované“. Liší se to užitelnou kapacitou – podle toho, kolik tam dám disků. Znamená to, že tam je obrovský stupeň škálovatelnosti.

Pokud bych koukal na rámcové použití v rámci české kotliny, tak tím nejprodávanějším zástupcem je obecně řada 8000, kdy tím dokážeme plně uspokojit 90 % požadavků našich zákazníků.

V čem jste úspěšní? Co převáží, že se firmy nakonec rozhodnou pro úložiště od HPE?

Myslím, že umíme líp naslouchat zákazníkovi a jeho potřebám. Nechceme prodat řešení za jakoukoli cenu. Ano, přijde nám například požadavek: “dejte mi 10 terrabytů, chci nasadit nový informační systém a potřebuji kapacitu”. A já tvrdím, že jsme dodavatel, který přichází s přidanou hodnotou. Mluvíme se zákazníkem a rozebíráme možnosti. Nevidíme jen číslo deset terrabytů, ale požadavek, který z něčeho vyplývá. Pokud se informační systém jmenuje například SAP, budeme řešit požadavek pro SAP a budeme se ptát, jak budete řešit zálohování, dělat také kopie těch dat, klony těch dat, co potřebuje skutečně váš vývoj. Naším cílem je být partnerem a najít řešení, které jemu bude nejvíc vyhovovat. My jako HPE se budeme snažit adresovat, aby to nebylo jen o kapacitě, ale vše dávalo smysl pro chod jeho firmy. A přitom dokážeme saturovat jak potřeby běžných lidí, kteří spravují systém, tak manažerům, jež potřebují měnit procesy nebo přenastavovat věci ve výrobě. Neříkáme zákazníkům, aby se ušetřil k smrti, ale chceme mu najít nové revenue, aby měl větší marži. Například – můžete kapacitu konzumovat ve formě služby, ale nebudete zamknutý v investičních nákladů, ale užívejte to ve formě operativních nákladů, která jsou pro vaši cashflow přijatelnější.

Jak funguje služba vzdáleného dohledu?

První věc, dřív byla zpoplatněna, teď se za ní nic neplatí. Dává vám prostor, abychom prediktivně předcházeli problémům diskového pole. Například tak, že když se vám rozbije nějaká hardwarová komponenta, třeba řadič nebo větrák nebo samotný disk, my o tom víme pravděpodobně dřív, než vy. Už proto, že systémy jsou redundantní, čili vy to možná ani nestihnete poznat. Systému to nevadí, ten to “přežije”, jen se dočasně sníží dostupnost a možná i kapacita. Ale my už to víme, a proto vás kontaktujeme a zeptáme se vás, kdy a jak je to ideální napravit. Neluxujeme data. Zajímá nás pouze to, co přímo souvisí s tímto systémem. My váš systém sledujeme z pohledu telemetrických informací, známe verzi vašeho firmwaru, proto vám zase doporučíme tu správnou.